lørdag 19. januar 2013

Linsesalat / Lentil Salad

LIKE KAKEMILLA ON FACEBOOK HERE

English version along with Norwegian
Norsk: (English below)
NAM!!! Sier jeg bare! Jeg lagde Beluga Linsesuppe (oppskrift HER) her om dagen! Deilig, billig og sunn middag! Hadde litt rester igjen, faktisk ganske mye linser og lite suppe, og derfor silte jeg av resten av suppen, satte linsene i kjøleskapet og lagde denne salaten  til lunsj dagen etter. Det blir IKKE siste gangen jeg gjør det! Selvsagt kan denne salaten bare lages ved å koke linser og avkjøle, du må jo ikke lage suppa først, men det var en toppen måte å bruke opp restene på!! Du kan bruke hvilke som helst slags linser du måtte ønske, brune, grønne, røde eller svarte. Jeg setter heller ikke mål om hvor mye av hver ingrediens jeg brukte, det ser du an selv. Jeg brukte heller ingen dressing eller vinaigrette på, men selvsagt kan du lage det. Uansett hvordan du velger å gjøre det anbefaler jeg på det varmeste å prøve denne!! (Tips: Hvis du bare koker linser vil jeg anbefale å krydre litt for mer smak. Husk at linsene etter suppa er ferdig krydret).
English:
YUM!!! That's the only word for it! I made Beluga Lentil Soup (recipe HERE) the other day! Delicious, cheap and healthy dinner! Some leftovers remained, actually quite a lot of lentils and not so much soup, therefore I drained the lentils of the excess soup, stored in the fridge and made this salad for lunch the next day. It will NOT be the last time I do that! Of course you don't have to make the soup first to make this salad, you can just cook the lentils and leave to cool, but it was a great way to use the leftovers!!! You can use any type of lentils you want, brown, green, black or red. I don't say anything about how much of each ingredient I used, you'll see for yourself. I didn't  use any dressing or vinaigrette but of course you can make that. Any way you choose to do it I highly recommend trying out this one!! (Tips: If you just cook lentils I would recommend adding some spices for more flavour. Remember that the leftover lentils from the soup are already seasoned).

INGREDIENSER / INGREDIENTS
Kokte og avkjølte linser / Boiled and chilled lentils
Cherrytomater, delt i to / Cherry Tomatoes, cut in halves
Agurk, i terninger / Cucumber, cut into cubes
Vårløk, i tynne skiver / Spring Onions, sliced thinly
Rødbet, kokt (naturell, ikke i lake) / Beetroot, cooked (au naturel, not in brine)
Salt og pepper etter smak / Salt and Pepper to taste



FREMGANGSMÅTE / METHOD
Norsk: (English below)
Bland alle ingrediensene i en bolle og server! (Dette var vel den korteste fremgangsbeskrivelsen noensinne.....) He-He :)

English:
Mix all the ingredients in a bowl and serve! (I guess this must be the shortest method description ever....) He - He :)

Fantastisk godt!!! / Delicious!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig hyggelige med tilbakemeldinger, evt. spørsmål vedrørende oppskriftene eller hvis du har noen råd og tips til meg! / I would appreciate feedback, questions about the recipes or if you have any advise for me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...